A legtöbb komolyabb edzéstervben központi szerepet játszik a vasárnapi LSD, azaz a hosszú, lassú futás (Long Slow Distance), amit bármikor kiválóan össze lehet kötni akár egy hosszabb villamosvonal meghódításával is, így könnyen jött az ötlet, hogy ha amúgy is ráérnénk, miért ne futnánk le egy vonalat? A hétvégén több olyan őrültet is láttunk, akik napközben képesek voltak futni a 35 fokot is meghaladó kánikulában – nos, mi ettől a tevékenységtől teljesen elhatárolódunk, így a futást sötétedés előtt semmiképp nem akartuk elkezdeni. Végül este 8 körül indultunk el a hasraütésre kiválasztott 18-as villamos távoli végállomása irányába, a hosszú utazás közben pedig boldogan realizálhattuk, hogy igazából még mindig nagyon-nagyon meleg van. :)
A 18-as villamost délről észak felé terveztük lefutni, így végül fél 9 után nem sokkal kezdhettünk melegíteni (hahaha) a Savoya Park végállomáson, ahol nem meglepő módon egy villamos- és két buszvezetőn, valamint rajtunk kívül senki nem tartózkodott a vasárnapi félhomályban. A futás rögtön egy figyelemre méltó szakaszon kezdődött, a 2005-ben átadott 600 méter hosszú Budafok kocsiszín – Savoya Park sínpár Budapest legújabban épült szakasza, ami az 1-es villamos bővüléséig valószínűleg így is fog megmaradni. A Fehérvári útra érve viszonylag kellemes tempóban pörgettük le a 47-es villamosról már jól ismert újbudai egyenes szakaszt, majd a Móricz körteret elérve a 19-es és a 49-es által is érintett Bartók Béla úton száguldottunk tovább a 28 fokos nyárestében.
Rövid rakparti futás után értük el a 18-as villamos második önálló szakaszát, ami Tabánon és a Várnegyed szélén keresztülsuhanva juttat el minket a Moszkva térre. A Krisztina körút éttermei, kávézói, épületei, a Vár látképe rendkívül kellemes háttért nyújtottak a futáshoz, és látatlanban örülhettünk is annak, hogy ilyen későn vágtunk neki ennek a villamosnak, ugyanis rengeteg kereszteződésen kellett átrohannunk, ami a nappali forgalom mellett valószínűleg eléggé kellemetlenné tette a futást.
A nemrégen a Guardian által a világ legcsúnyább pályaudvarai közé sorolt Déli pályaudvarhoz közeledve azért már titokban hálát adtam annak, hogy a 18-as a pár évvel ezelőtti helyzettől eltérően már nem jár ki egészen Hűvösvölgyig, így az 59-es és a 61-es vonalához csatlakozva hamarosan el is értük a végállomást, azaz a Széll Kálmán teret, ahol balga módon kis ivószünetet tartottunk. A továbbindulás sajnos már közel sem volt akkora óriási buli, mint ahogy azt előzetesen terveztük, így a Batthyány térhez érve lemondtuk a vasárnapra tervezett futásmennyiség egy részéről, és stílszerűen VILLAMOSSAL távoztunk a vasárnapi éjszakából.
Villamosvonal adatok:
18-as villamos (Savoya Park - Széll Kálmán tér M)
31 perc menetidő
20 megálló
Futás adatok:
9,49 km (teljes futás: 10,9 km)
51 perc 29 mp (teljes futás: 51:29)
11,06 km/h (teljes futás: 11,09 km/h)
5.25 min/km (teljes futás: 5:24 min/km
Mennyivel gyorsabb a villamos a futóknál? A villamos ugyan elméletileg 20 perccel gyorsabban tenné meg az utat, de úgy gondoljuk, hogy a Fehérvári út karbantartás miatt felszedett sínein nehezen boldogulna, szemben velünk! Sőt kihasználva azt, hogy a vágányzár miatt a vili csak a Savoya Park és a Hauszmann Alajos utca között közeledik, illetve azt, hogy vasárnap este meglehetősen ritkán indulnak a járatok, sikerült azt is elérnünk, hogy utunk során ne előzzön meg minket 18-as villamos!