BKV Futás

A szürke #51 árnyalata

2013. július 10. - DangerTotya

És igen, kisebb szünet után visszatért mindenki kedvenc villamosfutás témájú szakblogja, és újult erővel veti bele magát a hurokmegállók és áramszedők izgalmas világába. A szerkesztőség sikeresen legyűrte az aktuális vizsgaidőszakot/államvizsgát, eddig egész sikeresen abszolválja a fesztiválszezont is, és a Konföderációs kupa se köti már le teljesen a figyelmünket, szóval itt az ideje visszatérni alaptevékenységünkhöz, a futáshoz. :3

Tekintve, hogy ez a 12. viszonylat amit teljesítünk, ami az aktív vonalak közel fele, indokoltnak tűnt az 51-es vonal választása, kifejezve hogy százalékban is körülbelül itt járunk a kitűzött célunkban (illetve egész közel is van hozzánk a vonal :3).

51es.jpg

Az 51-es eléggé mostoha járatnak tekinthető abból a szempontból, hogy viszonylag ritkán jár, üzemideje csak 6 órától 21 óráig tart, és a metró vonalát se keresztezi - régen valószínűleg fontosabb szerepet töltött be ez a vonal. Érdekesség, hogy ezen a vonalon járt a Hungaroplan nevű kísérleti villamos (ami BKV-Ikarus koprodukcióban készült, és a sokatmondó Csufi volt a beceneve), amely egy nagyszabású villamosépítési tervnek volt a prototípusa, azonban a használt (!) villamos és autóbusz elemek felhasználásával készült vili nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. :(

Futásunkat gondos tervezés előzte meg, ugyanis ahhoz, hogy a vonal sínpárjának minden méterét érintsük, futásunkat nem a Nagysándor József utcai végállomásnál kezdtük, hanem a hurkos sínszerkezetnek köszönhetően a Gubacsi úti villamoscsomópontban. Innen Pesterzsébet központja felé vettük az irányt, és a térképen is látható kört lefutva értünk vissza a kiindulási pontunkba. Pesterzsébeten nem sok érdekes dolgot láttunk, mivel este fél 10-kor, sötétségben futottuk a vonalat, eléggé üresek voltak az utcák.

vagohid.jpg

A Gubacsi úttól a KKK-ig tartó no man’s land szakaszon viszont cserébe láthattunk megszámlálhatatlan mennyiségű lerobbant gyártócsarnokot, elhagyatott irodaházat, lepusztult hatalmas egykori vágóhidat, valamint feltűnt, hogy egész komoly méretű autójavító klaszter alakult ki errefelé az évek során, minden utcasarkon van egy gumiszervíz vagy egy alkatrészes bolt.

Az 1-es villamos keresztezése után a Mester utcán végigfutva értünk a távunk végére, kellemes 5:07-es tempóban tettük meg ezt a 9,1 km-t, bár a közérzetünkön nem segített az ekkor is körülbelül 30 fokos hőmérséklet.

futááás.jpg

Villamosvonal adatok:
51-es villamos (Nagysándor József utca - Mester utca)
30 perc menetidő
21 megálló

Futás adatok:
8 km (teljes futás: 9,1 km)
40 perc 23 mp (teljes futás: 46:59)
11,99 km/h (teljes futás: 11,96 km/h)
5:03 min/km (teljes futás: 5:07 min/km)

Mennyivel gyorsabb a villamos a futóknál? 10 perccel :((( Viszont mivel az utolsó villamos után indultunk el utunkra, ezért először a blog történelmében nem előzött meg minket villamos futásunk során :3

A bejegyzés trackback címe:

https://bkvfutas.blog.hu/api/trackback/id/tr45398922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása